Wykorzystanie urządzeń mobilnych

Smartfony coraz popularniejsze

Już jakiś czas nic nie wrzucałem, ale czas nadrobić zaległości. Ostatnio znalazłem dwie ciekawe infografiki dotyczące wykorzystania urządzeń mobilnych. Jedna jest z naszego polskiego „podwórka”, natomiast druga dotyczy Stanów Zjednoczonych. Wnioski są co najmniej interesujące.

Przede wszystkim wychodzi na to, że posiadacze smartfonów… płacą więcej. A przynajmniej u nas. Takie wnioski wyciągnięto przy porównaniu rachunków posiadaczy zwykłych telefonów i posiadaczy urządzeń ‚inteligentnych’. To o tyle ciekawe, że jednocześnie wskazano na nieustanne obniżanie kosztów  korzystania z internetu. Jednakże te, pomimo sporego spadku na przestrzeni ostatnich 4-5 lat, wciąż jednak nie należą do najmniejszych. Niestety opcje abonamentowe  takie jak w USA gdzie za ok. $60-$70 (co w stosunku do zarobków byłoby dla nas jak 60-70zł), które gwarantują połączenia, SMS-y i internet bez limitu, są w naszym kraju bardzo drogie (grubo powyżej 100 złotych). Dlatego jesteśmy zmuszeni wykupować pakiety danych lub płacić za każdy ściągnięty kilobajt.

Nie będę jednak zdradzał wszystkich szczegółów. Poniżej infografika zrealizowana przez GoldenSubmarine, dotycząca m.in. rynku polskiego:

A teraz zerknijmy jak to wygląda w Stanach. Tam również smartfony są domeną ludzi z klasy średniej i wyższej. Niemal połowa dorosłych posiada już tego typu urządzenie. Oprócz internetu, wykorzystuje się je głównie do przesyłania wiadomości tekstowych (cóż, jak się ma SMS-y bez limitu…). Młodzi ludzie (w wieku 18-24) średnio w ciągu dnia wysyłają ich około 110 (!). Więcej interesujących szczegółów poniżej:

Jak widać póki co w statystykach, urządzenia mobilne nie są w ogóle brane pod uwagę jako narzędzie pracy, lecz wszystko wskazuje, że przynajmniej w niektórych branżach, trend aby korzystać z np. tabletu do wykonywania obowiązków służbowych będzie się wzmacniał. W końcu prowadzenie działalności biznesowej to nie tylko kontakty z klientami i dostawcami, ale także procesowanie faktur, składanie wniosków itd. A skoro już mamy w kieszeni inteligentny telefon, to dlaczego nie wykorzystać go także do tego, szczególnie jeśli mamy już w firmie odpowiedni system klasy Business Process Management.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.