Urządzenia mobilne i ich wpływ na procesy biznesowe

Mobilny BPM

W połowie kwietnia, Forrester Research (jedna z największych i najbardziej poważanych agencji o globalnym zasięgu) opublikował wideo tłumaczące i pokazujące jak korzystanie z urządzeń mobilnych wpływa na procesy biznesowe (i nie tylko).

Wszystko wskazuje na to, że rozwiązanie kwestii mobilności w firmach, jest obecnie koniecznością. Smartfony, tablety i inne urządzenia przenośne są niemal wszędzie, a w krajach zachodnich (USA, Kanada), mieszkańcy zazwyczaj posiadają więcej niż jedno (z reguły 2-3). Dlatego też, jak mówi Clay Richardson, „Mobilność dotyka każdej sfery. Wszystkie części biznesowego ekosystemu: klientów, pracowników, partnerów i dostawców”.

Niestety często zachodzi rozbieżność między tym co oferują różnego rodzaju aplikacje mobilne, a tym czego oczekują ich użytkownicy. Źle pomyślane rozwiązania sprawiają, że to, co powinno być ułatwieniem, staje się przeszkodą.

Autor filmu zaczyna prezentację od procesu zakupu pizzy przez aplikację mobilną i dalej rozwija temat, przez co dość łatwo można wdrożyć się w jego sposób rozumowania i przedstawianą problematykę.

Zapraszam do obejrzenia obu części, gdyż stanowią dobry punkt wyjścia do podjęcia działań, mających na celu „oswojenie” technologii mobilnej w organizacji. Może się okazać, że mobilny BPM to nie tylko technologia będąca „ułatwieniem” dla pracowników, ale wręcz konieczność. Wszak obecne tempo życia jest wysokie, a zdalny dostęp do firmowych procesów i dokumentów może okazać się tym, co znacząco poprawi efektywność prowadzonych działań.

Część pierwsza:

Część druga dostępna jest tutaj.

Źródło: http://searchsoa.techtarget.com/video/Use-mobile-BPM-to-reinvent-mission-critical-processes-part-1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.