Mobilność a BPM

Business Process Management kojarzony jest głównie z działaniami stacjonarnymi, mającymi miejsce w siedzibie, bądź oddziale firmy. Dlatego też warto odpowiedzieć na pytanie: po co komuś dostęp do firmowego narzędzia BPM (a więc obiegów dokumentów i zadań) w smartfonie lub tablecie?

Zasadniczo odpowiedź mogłaby się zawrzeć w dwóch słowach: dostępność i oszczędność (szeroko rozumiana).

Tablet wykorzystywany biznesowo

Mobilny dostęp do aplikacji BPM będzie szczególnie przydatny dla tych pracowników firmy, którzy często znajdują się poza jej budynkiem, ze względu np. na delegacje, spotkania z klientami, konferencje itp. Takie osoby, często borykają się z problemem piętrzących się spraw po powrocie do firmy. E-maile wymagające odpowiedzi, faktury do akceptacji, dokumenty do podpisu i inne pomniejsze sprawy – to wszystko czeka na wracającego do firmy pracownika. Sytuacja ta powoduje, że zamiast zajmować się działaniami, które bezpośrednio przyczyniają się do rozwoju firmy, musi on wpierw przebrnąć przez szereg rutynowych i powtarzalnych czynności.

Tymczasem dałoby się tego uniknąć. Wykorzystując oprogramowanie dające dostęp do BPM na urządzenia przenośne, można wszystkie wyżej wymienione zadania uprościć i wykonać w dogodnym momencie.

Załóżmy, że dany pracownik jest w delegacji. W międzyczasie otrzymuje dokumenty wymagające podpisu lub akceptacji. Z poziomu smartfona lub tabletu jest w stanie je zatwierdzić bądź odrzucić, za pomocą jedynie kilku kliknięć, np. podczas jazdy pociągiem, czekania na samolot czy każdej innej czynności, w której ma swobodnie okazję do korzystania z urządzenia mobilnego. Wystarczy jedynie dostęp do Internetu, który przy obecnym rozwoju technologicznym jest bardzo powszechny. Wystarczy mieć urządzenie obsługujące standard 3G i problem braku możliwości skorzystania z sieci niemalże znika.

Stąd też zadania nie wymagające przebywania w siedzibie firmy, ani nie absorbujące uwagi pracownika na dłuższy czas, mogą być wykonywane niemalże „w biegu”. Dzięki temu pracownik oszczędza cenny czas, który normalnie musiałby poświęcić na wykonanie zaległych czynności, jakie nazbierały się podczas jego nieobecności. Co za tym idzie – może zająć się strategicznymi, z punktu widzenia firmy, działaniami, zamiast tzw. „papierkową robotą”.

Podsumowując – zapewnienie dostępu do oprogramowania BPM na urządzeniach przenośnych, pozwala na dostęp do konkretnych materiałów (np. dokumentów, faktur itp.) z każdego miejsca, z którego możliwy jest dostęp do Internetu. Dzięki temu pracownicy często przebywający poza siedzibą firmy, oszczędzają czas na wykonanie części rutynowych zadań. Przynosi to korzyść zarówno samemu pracownikowi, który nie jest sfrustrowany wizją nadrabiania zaległości, jak i firmie poprzez fakt, iż pracownicy dzięki temu stają się bardziej efektywni w swoich działaniach i więcej czasu poświęcają na zadania kluczowe dla rozwoju przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.